تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

افزایش سطح زیر کشت گندم و ذرت در اندیمشک

  • کد خبر : 6857
  • 21 آذر 1401 - 13:25
افزایش سطح زیر کشت گندم و ذرت در اندیمشک

اندیمشک نوین: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: کشت گندم و ذرت در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اما کشت چغندر نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

به گزارش اندیمشک نوین، عباس جمشیدی در خصوص کشت محصولات پاییزه در اندیمشک اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه در شهرستان از مهرماه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا همه اراضی شهرستان به زیر کشت رفته است و اراضی خالی وجود ندارد، افزود: برنامه کشت محصولات در شهرستان ۵۰ هزار هکتار است که حدود ۲۵ هزار هکتار آن کشت دیم و مابقی کشت آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در خصوص انواع محصولات پاییزه کشت شده در شهرستان تصریح کرد: گندم، جو، کلزا و سطح کمی کشت علوفه‌ای داریم که به روش دیم کشت می‌شوند و مابقی محصولات شامل سبزی و صیفی‌جات، هندوانه و کشت‌های باغی و ذرت و چغندرقند به روش آبی کشت می‌شوند.

جمشیدی عنوان کرد: در سال جاری کشت گندم و ذرت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اما کشت چغندر نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین آب محصولات وجود ندارد، افزود: برداشت گندم از هفته اول فروردین ماه شروع و برداشت خواهد شد و مابقی محصولات از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا خردادماه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.