تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1

حضور حماسی مردم، انقلاب را در برابر فتنه‌ها بیمه می کند/ «ولایت مداری»،اصلی‌ترین ساختار اعتقادی ملت ایران است

  • کد خبر : 6871
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
حضور حماسی مردم، انقلاب را در برابر فتنه‌ها بیمه می کند/ «ولایت مداری»،اصلی‌ترین ساختار اعتقادی ملت ایران است

اندیمشک نوین: سید مختار موسوی گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ همه تلاش خود را برای جدایی ملت و رهبری به کار بستند و تلاش داشتند با استفاده از تبلیغات فریبنده خود، چنان وانمود کنند که میان ملت ولایتمدار ایران و رهبری فاصله ایجادشده اما مردم ثابت کردند «ولایت مداری»، همچنان اصلی‌ترین ساختار اعتقادی ملت ایران است.

به گزارش اندیمشک نوین، سید مختار موسوی تحلیلگر مسائل سیاسی و پژوهشگر حوزه دین در گفت و گو با خبرنگار رهیاب با اشاره به حماسه ۹ دی و نقش مردم ایران در دفاع از ولایت و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: حماسه ۹ دی حماسه‌ای ماندگار و برگی زرین از بصیرت ملت قهرمان ایران است.
وی با بیان اینکه منبع و منشأ این خورشید بی غروب مکتب حسینی است که در قلوب ملت امام حسینی ایران بزرگ و امتی که در پی شهادت است نهادینه شده، افزود: حمایت از ارزش‌های دینی ملت ایران، اولین پیامی است که حرکت نهم دی برای جهانیان داشت، این حرکت نشان داد که باورهای دینی در رأس ارزش‌های آنان قرار دارد و این ملت هرگز وارد شدن خدشه‌ای به ارزش‌های دینی خود را نمی‌پذیرند.
کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر حوزه دین، تجدید پیمان با ولایت و رهبری را دومین پیام حضور مردم درصحنه بیان کرد و گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ همه تلاش خود را برای جدایی ملت و رهبری به کار بستند و تلاش داشتند با استفاده از تبلیغات فریبنده خود، چنان وانمود کنند که میان ملت ولایتمدار ایران و رهبری فاصله ایجادشده اما مردم ثابت کردند «ولایت مداری»، همچنان اصلی‌ترین ساختار اعتقادی ملت ایران است.
سید مختار موسوی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی مبنی بر اینکه اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی را عامل اصلی هدایت قلبها و دلهای ملت ایران برای حضور در عرصه های مختلف برشمردند و خاطرنشان کردند : حضور عظیم و خروشان مردمی در ۹ دی ۸۸ ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود.
این پژوهشگر عنوان کرد:رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم  اشاره فرمودند و خاطر نشان کردند : نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی ، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه ، حرف اصلی ملت ایران ، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود .
وی در پایان ابراز داشت: امام عزیزمان که جان ناقابل ما فدایش باد ، در تشریح اولین عنصر یعنی اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف فرمودند : « هنر اصلی امام خمینی وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می رود و  رهبر انقلاب نیز علاوه بر ادامه راه انقلاب، با راهبردهای خود ملت را از مهلکه های دشمن نجات می دهد.
لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6871
  • ارسال توسط :
  • 12 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضور حماسی مردم، انقلاب را در برابر فتنه‌ها بیمه می کند/ «ولایت مداری»،اصلی‌ترین ساختار اعتقادی ملت ایران است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.