تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مجروحیت محیط بان پارک ملی کرخه در درگیری با متخلفان

  • کد خبر : 6965
  • 28 فروردین 1402 - 10:57
مجروحیت محیط بان پارک ملی کرخه در درگیری با متخلفان

اندیمشک نوین: رییس پارک ملی کرخه گفت: محیط بان پارک ملی کرخه در درگیری با متخلفان برداشت غیرمجاز خاک از منطقه حفاظت شده کرخه به ضرب چاقو مجروح شد.

به گزارش اندیمشک نوین، محمد الوندی افزود: گزارشی مبنی بر خاکبرداری غیرمجاز از محدوده منطقه حفاظت شده کرخه با استفاده از لودر به یگان حفاظت از پارک ارسال و بدون فاصله گروهی از ماموران به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: با حضور محیط بانان پارک ملی کرخه، افرادی که مشغول تخلف و خاکبرداری بودند لودر را رها و به سمت مناطق مسکونی فرار کردند.

رییس پارک ملی کرخه گفت: محیط بانان حاضر در صحنه موضوع را پیگیری و با توجه به مشخص بودن هویت متخلف به صورت تلفنی موضوع را دنبال کردند که متخلف ادای توضیح در این مورد را منوط به حضور محیط بانان به خانه آن فرد اعلام کرد.

وی افزود: با حضور محیط بانان در کوچه محل سکونت این متخلف، جمعی از افراد که خود را برای درگیری با ماموران آماده کرده بودند، به آنها حمله و یکی از آنها با چاقو به محیط بان مسلح پارک ملی کرخه برای خلع سلاح وی اقدام کرد.

الوندی اظهار کرد: با مدیریت محیط بانان حاضر در محل، موضوع کنترل ولی ضارب اصلی فرار کرد که با توجه به اینکه ضارب توسط ماموران شناسایی شده با هماهنگی مقام قضائی دستور لازم برای دستگیری او صادر شده است.

وی ادامه داد: محیط بان مصدوم برای انجام اقدامات پزشکی به سرعت به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد که خوشبختانه با وجود اینکه چاقو به سینه وی اصابت کرده ولی حال عمومی وی خوب است.

پارک ملی کرخه در پنج کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک – اهواز در حوزه شهرستان شوش قرار گرفته‌ است.

این منطقه پس از یافتن آخرین بازمانده‌های گوزن زرد ایرانی در دهه ۱۳۳۰ ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس براساس مصوبه شماره یک شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۴۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تبدیل شد؛ سپس در سال ۱۳۸۹ براساس مصوبه شماره ۳۳۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مندرج در روزنامه رسمی شماره ۱۹۱۶۲ مورخ ۲۳/۹/۱۳۸۹ بخش پناهگاه به عنوان پارک ملی ارتقا یافت.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=6965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.