تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
1

تنش آبی در اندیمشک برطرف شد

  • کد خبر : 7137
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
تنش آبی در اندیمشک برطرف شد

اندیمشک نوین: مدیر دفتر طرح‌های آبرسانی شمال شرق در سازمان آب و برق خوزستان گفت: مشکل تنش آبی در اندیمشک با صرف ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برطرف شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان به نقل از ایرنا، کامران زندوکیلی درخصوص رفع مشکل تنش آبی در اندیمشک افزود: آب مورد نیاز شهرستان اندیمشک طی سال‌های گذشته از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شد که به دلیل کاهش کیفیت آب‌های زیرزمینی به ویژه در اندیمشک و کاهش دبی، طرح اضطراری برای اندیمشک تعریف شد.

وی ادامه داد: قرار شد در این طرح ۴۰۰ لیتر آب از منابع آب‌های سطحی برای کاهش تنش و رفع کمبود آب در شهرستان اندیمشک تامین شود لذا سازمان آب و برق خوزستان اقداماتی در راستای رفع این مشکل و اجرای طرح جامع انجام داد.
مدیر دفتر طرح های آبرسانی شمال شرق در سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سازمان آب و برق خوزستان رفع این مشکل را در دستور کار قرار داده و مطالعات لازم انجام شده است، گفت: سازمان آب و برق خوزستان اقداماتی در این خصوص انجام داد تا علاوه بر رفع این مشکل، طرح جامع شامل احداث سازه آبگیر و نصب سه پمپ با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اجرا شود.
وی اظهارکرد: چند قرارداد برای احداث سازه آبگیر، تامین سه دستگاه پمپ، ساختمان‌های اداری، تابلو، خط انتقال برق و فیلتراسیون بسته شد که اکنون تکمیل و آماده بهره برداری است.
زندوکیلی افزود: هزینه این اقدامات ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است بیش از یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تاکنون از نعمت آب آشامیدنی پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=7137
  • ارسال توسط :
  • 14 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تنش آبی در اندیمشک برطرف شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.