تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

افزایش ۳ میلیارد متر مکعبی ذخایر آبی خوزستان

  • کد خبر : 7582
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
افزایش ۳ میلیارد متر مکعبی ذخایر آبی خوزستان

اندیمشک نوین: مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در بارندگی‌های اخیر حدود ۳ میلیارد متر مکعب آب به ذخایر آبی استان اضافه شد.

به گزارش اندیمشک نوین، عباس صدریان فر  ظرفیت کل مخازن سد‌های استان خوزستان را ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این ظرفیت حدود ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب معادل ۷۴ درصد آنها در سال آبی جاری پر شده است.

وی با بیان در بارندگی‌های اخیر حدود ۳ میلیارد متر مکعب به ذخایر آبی استان اضافه شده است، افزود: در حوضه سد کرخه نیز، وضعیت ذخایر آبی نسبت به پارسال بهتر است.

سد کرخه در شهرستان اندیمشک بزرگ‌ترین سد خاکی ایران است که پس از بارش‌های اخیر در جنوب غرب کشور، وضعیت آب پشت دریاچه آن بهبود یافته است.

صدریان فر ادامه داد: در ۸ سد مخزنی استان خوزستان ۴۵ واحد نیروگاهی برق آبی فعال است که ۷۶ درصد از ظرفیت برق نیروگاه‌های کشور را تامین می‌کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان می‌گوید: به جز سد کرخه که به دلیل شرایط نامناسب از نظر ذخیره آب، نیروگاه‌های آن تولید زیادی نداشتند، مابقی نیروگاه‌های استان بیش از ۱۷۳ هزار گیگاوات ساعت در تولید برق سهم داشتند.

براساس آمار‌ها و اطلاعات قدرت شبکه برق کشور، برای اولین بار آمادگی ۱۰۰ درصدی تنظیم فرکانس کشور در نیروگاه‌های استان خوزستان اتفاق افتاد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=7582
  • نویسنده : سردبیر
  • ارسال توسط :
  • 13 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۳ میلیارد متر مکعبی ذخایر آبی خوزستان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.