تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0

بسیج سازندگی پله ترقی کارآفرینان

  • کد خبر : 7779
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
بسیج سازندگی پله ترقی کارآفرینان

اندیمشک نوین: زوج کارآفرین اندیمشکی با احداث کارگاه صنایع دستی توانسته برای بیش‌از ۱۵۰ نفر از اهالی شهرستان اندیمشک اشتغال ایجاد کند.

به گزارش اندیمشک نوین؛ زهرا کیایی‌راد، دانش‌آموخته کارشناسی شهرسازی و آقای غلامحسین کارشناس ارشد مدیریت دولتی در سال ۱۳۹۵ در زیرزمین منزل خود «شرکت تعاونی تولید صنایع دستی نگارین گلشن اری‌ترین» را به طور رسمی ثبت و شروع به فعالیت کردند.

کیانی‌راد از بسیجیان پرسابقه اندیمشک است که در دوران دانشجویی خود نیز به‌عنوان فرمانده نمونه پایگاه بسیج کشوری برای فرماندهی پایگاه خواهران حکیمه خاتون انتخاب شده بود، پس از فارغ‌التحصیلی و با کمک همسر خود به فکر ایجاد این تعاونی با کمک بسیج و دستگیری برای بانوان سرپرست خانوار شهر افتاد.

کیانی‌راد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون ایده ایجاد تعاونی برای صنایع دستی اظهار کرد: ایده این کار به‌دلیل تبحر خاص مادرم در کار صنایع دستی به‌خصوص کپوبافی شکل گرفت و بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته به همراه همسرم به فکر گسترش این هنر بومی و سنتی و تلفیق آن با مدرنیته و نقش و نگارهای نو بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر کپوبافی «صنایع دستی حصیری» عمری ۶۰۰ساله در اکثر شهرهای خوزستان دارد، افزود: کپو از برگ جوان درخت خرما که هنوز به طور کامل باز و سبز نشده و همچنان سفید است ساخته می‌شود و کار به‌صورت فتیلیه‌ای و رج‌رج روی هم با سوزن بافته و به اشکال گوناگون و سلیقه‌ای ساخته می‌شود.

این کارآفرین برتر بسیجی اندیمشکی از خانواده خود، همسر، مادر، خواهر، داماد و پدر و مادر خود به‌عنوان هسته اولیه این تعاونی نام برد و گفت: بافنده‌های ما بیش‌از ۱۵۰ نفر از سراسر شهرستان اندیمشک، از بخش الوار گرمسیری تا چمگلک و قلعه مختار و شهرک‌ها بوده که همه آن‌ها سرپرست خانواره هستند.

کیانی‌راد با تشکر از کمک‌های بسیج برای این ایجاد این تعاونی بیان کرد: سرمایه اولیه ما ۵۰ میلیون تومان بود و ما با کمک وام‌های بسیج سازندگی توانستیم این اشتغال را ایجاد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه محصولات ما صادر و در سراسر کشور عرضه می‌شود، در فضای مجازی هم به‌عنوان قطب تخصصی حصیر ایران نیز شناخته شده‌ایم.

 

 

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=7779
  • ارسال توسط :
  • 7 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بسیج سازندگی پله ترقی کارآفرینان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.