تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
1
رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک؛

سم پاشی ۳۸ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در اندیمشک برای پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

  • کد خبر : 8079
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
سم پاشی ۳۸ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در اندیمشک برای پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

اندیمشک نوین: رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: ۳۸ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از ابتدای سالجاری در سطح شهرستان سم پاشی شد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، منوچهر شیخی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۸ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و هم چنین بیش از ۱۹ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین با تمرکز بر پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورد سم پاشی قرار گرفته است.

شیخی با بیان این مطلب که تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و عامل بیماری ویروسی هست که ازطریق نوعی کنه منتقل می‌شود، افزود: این ویروس می‌تواند در بدن انسان، اکثر دام‌های اهلی و برخی دام‌های وحشی ایجاد بیماری کند.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک افزود: در دام‌ها بیماری علامت واضحی ندارد و چون توسط کنه منتقل می‌شود می‌تواند هنگام جابجایی دام‌ها باعث همه‌گیری بالا شود.

وی گفت: بهترین راه مقابله با کنه‌ها سم پاشی بدن و جایگاه نگهداری دام است که در این رابطه همانند سالیان گذشته برنامه سم پاشی جایگاه و بدن دام‌ها با همکاری دامداران توسط پرسنل دامپزشکی شهرستان انجام می‌شود.

منوچهر شیخی افزود: با توجه به اینکه انتقال بیماری به انسان علاوه بر گزش مستقیم کنه از طریق خون و فرآورده‌های خام دامی نیز وجود دارد، به تمام شهروندان توصیه می‌شود، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=8079
  • ارسال توسط :
  • 18 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سم پاشی ۳۸ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در اندیمشک برای پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.