تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0
فرماندار اندیمشک:

اندیمشک دروازه ورود زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 8202
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
اندیمشک دروازه ورود زائران اربعین حسینی

اندیمشک نوین: فرماندار اندیمشک گفت: اندیمشک از جمله شهرستان‌های شاخص در اقامه عزای اباعبدالله (ع) در محرم و صفر است و به دلیل موقعیت جغرافیایی سالانه میزبان عاشقان امام حسین (ع) است که در سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر وارد اندیمشک شد.

 به گزارش اندیمشک نوین؛ خیلی دور نیست، نزدیک بود، فقط چند سال پیش بود که شعار و آرزوی رزمنده‌های ما در دفاع مقدس کربلا و رفتن به کربلا بود. کربلا و عاشورایی که یکی از ستون‌های آرمان نظام ما و انقلاب ما بوده و هست.

 آرزو و هدفی که خیلی زود واقعی شد. البته که تأثیر حاج‌قاسم و دیگر مدافعان حرم و خون شهدا در این واقعیت حرف اول را می‌زند. هرچه بود و شد حالا رفتند و دیدن کربلا به لطف بودن جمهوری اسلامی و تلاش‌های شهدا در هر زمانی و از هر مکانی برای ما به‌سهولت همه سفرهای دیگر درون‌استانی و درون کشوری است.

اما خوزستان دروازه تشیع و کربلا ایران این روزها شور و حالی شبه دوران دفاع مقدس دارد. همان زمانی که تابلوهای دست‌نویس چوبی مزین بود به نام کربلا و جمله مشهور مسیر قدس از کربلا می‌گذرد. زائران و عاشقان مولاحسین ایرانی و دیگر کشورهای همسایه از ۶ مرز برای کربلا وارد عراق می‌شوند که دو مرز چزابه و شلمچه در خوزستان از پرترددترین مرزها برای جابه‌جایی زائران است.

شما نیت رفتن به هر مرزی برای اعزام به کربلا را داشته باشید باید از شهرستان اندیمشک شمالی‌ترین نقطه خوزستان و دروازه وردی استان بگذرید. شهرستانی که در سالیان گذشته که راه کربلا باز شده به‌خوبی نشان داده که هم مردم و هم مسئولان خود را خادم امام حسین (ع) می‌دانند و در عمل هم آن را ثابت کرده‌اند. در ایام اربعین اما اندیمشک حالی و شوری عجیب را به خود می‌گیرد. شوری که بوی کربلا می‌دهد.

اندیمشک امسال هم مانند هرسال، این روزها جنب‌وجوشی معنوی دارد. جنب‌وجوشی که تنها یک دلیل دارد، حب و علق به مولاحسین. از ورودی اندیمشک و پس از آزادراه اندیمشک – خرم‌آباد دیدن تابلوها و مواکب کوچک و بزرگ؛ مردمی یا شبه‌مردمی از هر تیر و طایفه‌ای جلب‌توجه می‌کند؛ چایی، آب‌میوه و غذا و گاهی حتی داروهای موردنیاز توسط اهل طب و یا حتی تعمیرکاران خودروها که نذری دارند یا عاشقشان به مولایشان باعث شده از تخصص خود برای خدمت‌رسانی بهره بگیرند تا شاید مولایشان حسین (ع) از آن‌ها راضی و خشنود شود.

اربعین و عاشورا و هرچه مربوط به عزاداری برای ائمه است، سده‌هاست که مردمی و برگرفته و برخاسته از حضور و مشارکت مردم است. اما در این بین تأمین امنیت، هماهنگی و پشتیبانی دستگاه‌های نظامی و اجرایی یکی از ملزومات و واجبات ایام برای سهولت و راحتی و رفع هر آن چه که ناخوشایند مسافران است لازم است. از این رو به سراغ برخی از مسئولان دخیل در امر خدمت‌رسانی در ایام اربعین رفته‌ایم تا از کم‌وکیف کار اندیمشک بدانیم.

سید عطاءالله موسوی در گفتگو با شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: بسیجیان به‌صورت جهادی در ایام اربعین حسینی پای‌کار هستند.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر بسیج به‌ویژه در مناسبت‌های دینی و مذهبی مانند اربعین افزود: بسیجیان به‌صورت جهادی در قالب پایگاه‌های خود در مسیرهای ورودی تا خروجی شهرستان اقدام به پذیرایی و برپایی مواکب کرده‌اند.

فرمانده سپاه اندیمشک گفت: با توجه به تمرکز پذیرایی و اسکان زائران در یادمان شهدای گمنام در خروجی شهرستان، موکب ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک به نام و به یاد شهدای چهار آذر پذیرای زائران خواهد بود.

موسوی در مورد امنیت و احساس امنیت زائرانی که از مسیر اندیمشک عبور می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه اندیمشک ورودی خوزستان است و در این روزهای پیش‌رو حجم کثیری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به شهرستان ما ورود می‌کنند، تمام اقدامات و تمهیدات در خصوص تأمین امنیت و پشتیبانی از عزیزان فراجا اندیشیده شده و زائران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

در ادامه یوسف زمانی اصل در گفتگو با شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: ۱۰۳ موکب در شهرستان اندیمشک تاکنون برای خدمات‌رسانی به زائران در سامانه ثبت‌نام و سازماندهی شده‌اند.

وی بسیج تمام امکانات و خدمات شهرستان و پای‌کار بودن مردم را نشان وحدت و عشق به امام حسین (ع) دانست و افزود: شهرستان اندیمشک در مسیر اصلی سه مرز برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی قرار دارد و به عبارتی اندیمشک شهر معین سه مرز پرتردد زائران اربعین است.

فرماندار اندیمشک گفت: اندیمشک از جمله شهرستان‌های شاخص در اقامه عزای اباعبدالله (ع) در محرم و صفر است و به دلیل موقعیت جغرافیایی کم‌نظیر سالانه میزبان عاشقان امام حسین (ع) است که در سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر وارد اندیمشک شد.

زمانی اصل با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اربعین، افزود: زیرساخت‌هایی که برای ایام اربعین ایجاد شده مختص نسل حال نیست، بلکه این اقدامات و زیرساخت‌ها برای انتقال به نسل‌های بعدی نیز انجام شده است.

در ادامه عباس پاپی گفتگو با شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: موکب‌های مردمی با پشتیبانی دهیاری‌ها و شهرداری‌های بخش مرکزی در تمام مسیر پذیرای عشاق زائران هستند.

وی با اشاره به شروع به کار مواکب در روزهای گذشته، افزود: ورودی شهرستان یعنی دوکوهه و پلیس‌راه اندیمشک دو موکب و شهر آزادی، شهرک بلوار ناظر و شهرک شهید مدنی سه موکب در مسیرهای رفت‌وبرگشت زائران شروع به فعالیت و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

بخشدار مرکزی اندیمشک گفت: با کمک خیران و دهیاری‌های بنوار ناظر و شهید مدنی و هزینه از محل اعتبارات آن‌ها، دو زائرسرای ثابت در حال احداث است تا مکانی ثابت برای استراحت و نمازخانه فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به تمهیدات لازم در سطح بخش مرکزی برای طبخ غذای گرم در مسیرها برای زوار گفت: طرح دهیار همیار پلیس نیز توسط دهیاری‌های بخش مرکزی و با استفاده از خودروهای دهیاری‌ها برای تردد زائران و امنیت آن‌ها در کنار و همراه پلیس نیز انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=8202
  • ارسال توسط :
  • 11 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اندیمشک دروازه ورود زائران اربعین حسینی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.