تاریخ : پنجشنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 12 September , 2024
0
نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم؛

توزیع عادلانه اعتبارات استانی نباید شکل رانت و ویژه‌خواری به خود بگیرد/ پیگیری برای تدوین برنامه منطقه‌ای مبتنی‌بر آمایش سرزمینی در اندیمشک

  • کد خبر : 8224
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
توزیع عادلانه اعتبارات استانی نباید شکل رانت و ویژه‌خواری به خود بگیرد/ پیگیری برای تدوین برنامه منطقه‌ای مبتنی‌بر آمایش سرزمینی در اندیمشک

اندیمشک نوین: نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه توزیع عادلانه اعتبارات، صنایع و امکانات نباید بر اساس اعمال نفوذ نمایندگان صورت گرفته و شکل رانت و ویژه‌خواری به خود بگیرد از پیگیری برای تدوین برنامه منطقه‌ای مبتنی‌بر آمایش سرزمینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اندیمشک نوین به نقل از خانه ملت،  جهانبخش قلاوند با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری موجود در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: اندیمشک دارای ۳ دریاچه، ۳ سد و ۲ نیروگاه عمده از جمله دز و کرخه است و در جوار استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان قرار دارد و بهره‌مندی از جاده‌های ترانزیتی، خطوط ریلی و هوایی از مزیت‌های این شهرستان است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرستان اندیمشک یکی از ورودی‌های اصلی به مرز عراق است و قطعا در زمان برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین میلیون‌ها نفر از این مسیر به سمت کربلای معلی عبور می‌کنند، کمااینکه سالانه حدود ۱۰ میلیون جمعیت در ایام نوروز از اندیمشک وارد استان خوزستان می‌شوند، همچنین کاروان‌های راهیان نور باید از این شهر به عنوان دروازه خوزستان عبور کنند.

وی یادآور شد: تامین زیرساخت‌های لازم از جمله مواردی است که باید در جهت رونق حوزه گردشگری این منطقه بخصوص در سواحل دریاچه‌های دز، کرخه و بالارود مورد توجه قرار گیرد تا بتوان گردشگران بیشتری را جذب کرد اما متاسفانه تاکنون این مهم به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

قلاوند خاطرنشان کرد: ما در صدد هستیم با نگاه برنامه‌ای، توجه به سیاست‌های کلان کشور و برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ منطقه‌ای در حوزه آمایش سرزمینی تعریف کنیم تابراساس آن توزیع عادلانه اعتبارات، صنایع و امکانات صورت بگیرد و این در حالی است که این مهم تاکنون از سوی برنامه‌ریزان کشور مغفول مانده است.

وی اظهار کرد: بی‌تردید توزیع عادلانه اعتبارات، صنایع و امکانات نباید بر اساس اعمال نفوذ نمایندگان صورت گرفته و شکل رانت و ویژه‌خواری به خود بگیرد بنابراین باید شرایطی ایجاد شود تا فرصتی برابر برای همه با نگاه آمایش سرزمینی ایجاد شود.

قلاوند تصریح کرد: در ایران درحالی به این موضوع به طور جدی پرداخته نشده است که می‌توان براساس آن ظرفیت‌های منطقه ای و استعدادها از ابعاد انسانی، طبیعی، محیط جغرافیایی، کسری‌ها، چالش‌ها و موانع را مشخص کرد و با یک شناخت علمی و جامعه آماری دقیق نسبت به تعیین اولویت‌ها متناسب با بودجه‌های منطقه‌ای اقدام کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، افزود: وقتی جهت گیری هایمان براساس شناخت علمی باشد میتوانیم در حوزه های مختلف چشمانداز تعریف کنیم و با توجه به ظرفیت ها، رقابتها و موانع تعیین تکلیف کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده قطعا این مهم را با کمک دولت، دستگاه‌های اجرایی و شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهم کرد.

لینک کوتاه : https://andimeshknovin.ir/?p=8224
  • ارسال توسط :
  • 8 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توزیع عادلانه اعتبارات استانی نباید شکل رانت و ویژه‌خواری به خود بگیرد/ پیگیری برای تدوین برنامه منطقه‌ای مبتنی‌بر آمایش سرزمینی در اندیمشک بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.